Nieuwe voorstelling ROC Twente gaat over CONTACT!

CONTACT! Is het thema van de nieuwe voorstelling van de Podiumacademie ROC Twente. Zes studenten Acteur zijn geselecteerd om deel te nemen aan het project.

Na het bedenken en instuderen van de voorstelling zullen de studenten deze opvoeren op middelbare en mbo-scholen. Na afloop van iedere voorstelling is er een nagesprek om met de leerlingen door te praten over het thema.

Vijfde keer

CONTACT! wordt de vijfde voorstelling van de Podiumacademie in het kader van Theater In Educatie. Deze voorstellingen zijn allemaal mede mogelijk gemaakt door de Leonardus Stichting. Theatermaker Nadieh Graumans-Tigchelaar ondersteunt de vierdejaars studenten bij het maken van de voorstelling.

Onderzoek

Graumans deed onderzoek naar de effecten van Theater In Educatie. Daaruit bleek dat theater een goede manier is om maatschappelijke problemen bij jongeren onder de aandacht te brengen.

Het nieuwe project begint in augustus en loopt door tot 31 januari volgend jaar. De vorige editie (zie foto) bereikte ruim 1500 leerlingen. Deze voorstelling, ‘The world of.. In wat voor wereld wil je wonen?’, is 59 keer opgevoerd.